Prečo vykonávať pravidelné servisné prehliadky kotla?
sú potrebné v prípade poistných udalostí.
Bez pravidelnej prehliadky, údržby (servisu), vám tiež padá aj platnosť záruky
S vyčisteným a správne nastaveným plynovým kotlom zabraňujete závažným poruchám vykurovacieho systému
Pravidelným servisom plynového spotrebiča, ktorý by sa mal vykonávať aspoň jedenkrát ročne, sa predchádza
poruchám zariadení,
zvýšenej spotrebe paliva o 20<40%
eventuálnej nebezpečnosti zariadenia z dôvodu úniku plynu a emisií.
Nechajte svoj plynový kotol skontrolovať každý rok kvalifikovaným odborníkom.
Servisná prehliadka zahŕňa v základe:
zhodnotenie stavu kotla a jeho funkčnosť pred servisom
vyčistenie priestoru kotla vysávačom, tlakovým vzduchom
vyčistenie sitka na spiatočke, u kotlov starších ako 2 roky vypustenie vykurovacej vody z kotla, doplnenie tlaku v expanznej nádobe na hodnoty uvedené výrobcom
demontáž horáku, vyčistenie mosadznou kefou, tlakovým vzduchom, vysávačom, prípadne oplachom
vyčistenie primár. výmenníku, minimálne mosadznou kefou + tlakovým vzduchom, vysávačom, pri väčšom znečistení oplachom prúdom vody
u kondenzačných kotlov výmenník vyčistený vždy mechanicky + výplachom, naviac vyčistenie sifónu kondenzátu
vyčistenie lopatiek spalinových (turbo), alebo kondenzačných ventilátorov tlakovým vzduchom, prípadne oplachom
očistenie elektród horáku a zhodnotenie ich stavu, s možnosťou preventívnej výmeny
kontrola tlaku na tryskách, prípadne nastavenie min. a max. tlaku, u kondenzačných kotlov nastavenie CO2 v spalinách pomocou analyzátora
kontrola funkcie bezpečnostných systémov kotla (napr. poistky spätného ťahu spalín u komínových kotlov)-
kontrola tesnosti plynových armatúr detektorom úniku plynu a to vždy po každom zásahu na plynových armatúrach kotla
u komínových spotrebičov (typu B) kontrolu úniku spalín detektorom CO
vyhotovenie protokolu o kontrole a nastavení kotla